Rulla dig!

Jag är väldigt förtjust i min foamroller. Den funkar fantastiskt bra för att jobba bort triggerpunkter i mina muskler. Kort om bindväv och Self Myofascial Release (SMR) finns hos Erik Börjesson som också skrivit en bok om SMR, Sportmassera själv med redskap. Boken har övningsexempel och exempel på program för olika idrottsinriktningar.

Förutom att jag upplever att mina triggerpunkter jobbas bort så tycker jag även att det är avslappnande att rulla. Så jag har snickat ihop ett veckoprogram och tänker rulla lite varje dag, men dela upp kroppen på olika dagar. Varje område får lite mer uppmärksamhet, men det tar ändå kortare tid än att rulla igenom hela kroppen varje gång.

Dag 1: Bröstrygg, Dag 2: Sätesmuskler, fram och baksida lår, Dag 3: Fötter och vader, Dag 4: Insida och utsida lår. Och så börja om från dag 1 igen.

Yeah, här ska rullas! 🙂

 

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s